En ruta pel Maestrat

Diumenge se celebrava la Marató de TV3, però jo no vaig poder baixar a Seròs per participar-hi amb el Club Ciclista. De manera que vaig quedar amb el meu company habitual de pedal, Abel. Vam decidir fer una ruta llarga, sempre que el temps ho permetés, perquè feia dies que no pedalavem junts. Vam obrir la convocatòria a més gent, i tot i que en principi alguns van suggerir que s'apuntarien, al final vam anar tots dos, tal com estava previst al principi.Val a dir que uns quants van decidir agafar la bicicleta de carretera. Jo vaig estar temptat de fer-ho, però al final em vaig decidir per agafar la BTT i fer una ruta com déu mana. I és que feia molt temps que no rodava ni amb BTT ni més de dues hores i mitja. També tenia moltes ganes d'estrenar els dos plats que m'he posat a la bici. Ara porto 40-28, i tenia curiositat de saber com aniria.

El cas és que va fer un dia excepcional, assolellat, sense vent (la foto de la neu és una ficció tecnològica!),  i a les 8.30 vam començar a rodar en direcció a Canet lo Roig, seguint una ruta penjada al Wikiloc. Des que Abel s'ha fet amb un garmin ens aventurem a fer noves rutes, que és el més apassionant. Segons el garmin, havíem de fer 71 km, 880 desnivell i unes 5,30. Això no ens quadrava, perquè coneixent el terreny ens semblava massa temps per a tot plegat.
.

Siga com siga, vam començar a pedalar pita amunt fins a Canet. Els primers 40 km tots van ser de pujada. Pujada suportable llevat d'alguna que altra rampeta. Vam arribar a Canet en unes 2 hores i 20 minuts de pedal. Després vam agafar molta pista i asfalt, tot baixant, fins arribar a la Jana, on vam començar a pujar novament pel tram més tècnic. Vam haver de pujar a la Perdiguera, el camí de la qual cada vegada està més trencat.

Pel camí, en un petit tram que vam haver d'anar a peu, ens van apareixer dos gossos com a rucs, que fins i tot ens van abornar. I tota la ruta vam estar acompanyats pel soroll de fons de de les escopetes dels caçadors, que no van parar de bramar.


Quan vam arribar a dalt les forces començaven a disminuir. Portavem unes 3 hores 40 minuts de pedal i uns 60 km, si no em falla la memòria. I ara ens faltava arribar a casa, però ja tot baixant. Al final, doncs, 4 hores i 30 minuts pedalats, 1100 de desnivell i 74 km. Déu-ni-do quin ruton! Ara, vaig tenir molt bones sensacions, sobretot quan planejàvem, perquè jo anava molt baix de pulsacions i el company molt alt. Pot ser que les hores de carretera comencin a fer efecte? És a dir, pot ser que hagi començat a guanyar volum? Bé, una ruta per tornar-la a fer, i havent transitat pels termes municipals de Benicarló, Càlig, Sant Jordi, Traiguera, Canet Lo Roig, La Jana i Cervera del Maestre.

Comentaris

  1. Déu ni dó noi, si haguessis vingut per ponent no haguessis pedalat tant.

    Dóna recorda a Abel, i a veure si baixes aquestes festes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Baixaré dilluns, aquest cap de setmana tinc activitats socials i no podré assistir a la primera penjada de pessebre. Ja pedalarem, ja, si el temps ens aconpanya

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Per Nadal un pas de pardal

Entre Ares i Benassal... Rampes!

La Mussara 2016